Saturday, November 20, 2010

masalah problem 2

ok.. kali ni aku nak sambung tentang celoteh aku dari tajuk yang lepas.. kalau last time aku cite pasal problem no 1 untuk manusia.. skang ni aku nak cite problem no 2 plak.. majority manusia mesti akan ade masalah ni.. x kire peringkat umur, jantina, bangsa, bahasa dan negara.. problem yang aku maksudkan is cinta.. mesti semua orang ade masalah ni.. btol x?? by means, the problem is affecting the whole mankind race as we speaks  now.. kadang2 kite macam tak percaya problem tu jadi kat kita.. tapi.. ada masa nya kita perlukan masalah tu untuk kita teruskan kehidupan.. seperti kata ramai orang.. masalah itu lah yang akan mematangkan kita dalam kehidupan.. bercakap pasal cinta ni pulak, memang betul tak semua akan menghadapi masalah yang serupa.. tapi bila dikaji secara teliti kebanyakannya masalah yang dihadapi agak sama atau hampir serupa.. ada kalanya bila kita da mula suka dan sayang kan seseorang itu.. mesti akan ade masalah orang ketiga.. orang ketiga inilah yang akan menghancurkan dan memusnahkan hubungan kita dengan pasangan kita itu.. tetapi, ramai yang berkata masalah itu takkan terjadi jika tiada yang timbulkan.. takkan la orang ketiga tu saja2 nk kacau lebih2 kalau tiada yang melayan betol x?? bak kata pepatah, kalau tiada angin, masakan pokok bergoyang.. kn kn kn..hehe..


tapi.. bila kita berada dalam situasi macam tu, apa yang perlu kita lakukan?? disinilah ramai di antara kita yang tersalah pilih cara untuk menyelesaikan masalah problem tu.. hehe..itu nanti aku sambung dalam entry berikutnya lah.. sebab sekarang ni aku ada kerja untuk dibuat.. ok.. bye2..

No comments:

Post a Comment