Tuesday, November 27, 2012

Pengalaman 3..

hai semua.. arini aku nak menyambung balik cerita tentang pengalaman seram aku masa aku sekolah menengah.. dah lama terbengkalai cerita ni macam jambatan or projek rumah tak siap siap.. haha.. okla, cerita masih lagi berlaku dekat hostel yang aku duduk mase tu..

masa kejadian: waktu malam
lokasi kejadian: dalam dorm
barang kes: tak sure, tapi seram

Seingat aku kejadian ni terjadi masa aku form 2 or form 3 back in 2002/03.. masa tu tengah kecoh satu hostel yang beberapa student da ternampak pelbagai benda benda pelik yang tak dapat di jelaskan dengan akal.. ada yang ternampak de perempuan tua lah, budak kecik lah, ada orang berdiri tepi pokok limau bali lah dan macam macam lagi cerita yang tak masuk akal.. tapi yang paling popular masa tu ramai yang nampak lembaga hitam or putih dalam toilet dan dalam dorm..




masa tu isu ni memang agak besar jugaklah sampaikan ada beberapa orang student perempuan telah pun menjadi mangsa.. mangsa apa?? mangsa rasukan/histeria/kesurupan.. memang mase tu masing-masing rase cuak jek bila malam menjelang.. tak kira laki ke perempuan.. bila da jadi beberapa kes student kene histeria.. nak pegi dorm ambil barang pun rase SERIAU jek.. padahal sebelum tu slumber jek lepak dalam dorm kalau rasa malas nak pergi surau or malas ke bilik study..

di sebab kan kes itu jugak mule la tiap-tiap malam akan ade yang ber jage dan bertukar-tukar giliran untuk mengelak apa-apa terjadi konon nya.. dan start daripada aritu, tiap-tiap malam kami akan bace surah yasin dalam dorm dan azan di setiap penjuru dorm sebelum tidor.. dan kalau tidor pulak mase tu takde yang nak sekatil sorang.. semua nye rapat kan katil dan tidor ramai-ramai.. termasuklah aku dan kawan-kawan..hehe..

dalam dorm tu ade 20 orang.. so, ade 2 set katil la.. 1 row for 5 double decker bed.. we just used 1 row only.. rapat-rapatkan katil tu and tidor ramai-ramai.. ade jugak yang tidor dorm lain mase tu.. yang aku ingat time tu juz kitorang 10 orang jek yang tidor dalam dorm malam tu.. yang lain entah ilang kemana.. malam tu kami semua tidor katil atas.. semua tengah baring dan berbual mase tu.. masing-masing tak nak tidor tepi.. last-last, aku jugak yang mengalah dan tidor tepi.. padahal katil aku yang paling tengah mase tu (sabor jelah~)..

tengah kami semua dok seronok berborak atas katil tu.. tetibe kitorang dengar macam ade orang baling cermin tingkap belakang dengan batu.. masing-masing terdiam dan tengok satu sama lain.. tetibe jek kitorang rase seram sejuk dan masing-masing pun ape lagi.. tarik selimut la beb!! semua selubung baek punye..haha.. dan malam tu pun berlalu dengan pelbagai question mark dalam pale otak aku nih.. dalam orang lain sebok tidor.. aku plak sebok pikir sape yang baling cermin tingkap tu.. takkan la ade orang nak baling batu dari bawah plak kan.. jammed otak aku pikir pasal semua tu.. dan aku pun tidor jugak lah lepas tu sebab jam mase tu pun dah dekat pukul 4 a.m..

bila bangun subuh pagi tu, semua tanye pasal ape yang jadi malam tadi.. masing-masing got no clue bout the incident.. tapi yang pasti, surah yasin yang kitorang sepit kan kat tingkap yang takde cermin tu da jatuh.. dan untuk pengetahuan korang, tingkap tu la yang kene baling malam tadi.. tapi yang heran nye, ape yang menyebabkan yasin tu jatuh?? kene baling dengan ape.. kitorang sume carik ape punca yasin tu ble jatuh.. kot-kot la de batu ke ape ke kan.. tapi kitorang takde jumpe pape pun.. kat situ kitorang semua da pelik.. camne yasin tu ble jatuh tanpe sebab.. kitorang pun mula la pikir yang bukan-bukan sebab takde penjelasan yang logik untuk kejadian tu..

lepas tu kitorang pun pergi la mandi dan bersiap untuk solat subuh.. dan aku pun berlalu dengan persoalan yang bukan-bukan kat dalam kepale otak aku nih.. antu ke yang baling?? sebab nak kacau kitorang?? wallahualam..

siapa itu~ cuba teka~

2 comments:

Cik Khairun Minhad said...

hahahaha! aku ingat lg,time tu ah cong blakon jadik pocong,lompat2 tgh dtrn..mcm siotttt

..Nasz.. said...

hahaha.. tau xpe.. mmg time tu serem jek sume.. tiap2 mlm ade jek yg tjerit-jerit.. hehe

Post a Comment